Többet

2014.09.02 23:45

Ismét közös vers Nikivel. Az ő verszszakait vörössel jelöltem.

Többet a fényről, a mély sötétségről,

Többet a való, az álom meséről,

Többet, hisz még csak kicsi gyermek vagyok,

Mesét és mondát hallani akarok.

 

Többet a perzselő, csillogó vízről,

Többet a keserédes ízről,

Többet, hisz ti annyi mindent tudtok nagyok,

Verset és prózát hallani akarok.

 

Többet a magány fojtó illatáról,

Többet a hazugság gonosz alanyáról,

Többet, hisz még csak éppen, hogy haladok,

Igazságot, vétket hallani akarok.

 

Többet a szerelem örök vétkéről,

Többet a dolgos kéz öröméről,

Többet, hisz még semmit sem tudok,

Történelmet, s legendát hallani akarok.

 

Többet a vágyról, kietlen semmiről,

Többet a tűzről, a szenvedélyről,

Többet, hisz Ti már majdnem mindent tudtok,

Angyalokról, Istenről hallani akarok.

 

Többet a mézédes, vérvörös borról,

Többet a mereven táncoló szoborról.

Többet, hisz még épp hogy csak írni tudok,

Tudományról, s varázslatról hallani akarok.

 

Többet a létezés bármely értelméről,

Többet arról, miért születtem a méhből,

Többet, hisz még annyi titok, mit kutatok,

Aktákról, törvényről hallani akarok.

 

Többet a régi öregekről,

Többet mélységes üregekről,

Többet, hisz hozzátok még tudatlan vagyok,

Vallásról, papokról hallani akarok!

 

Többet a hitetlenről, többet az árvákról,

Többet a mai, elnyomott világról,

Többet, hisz ezek nélkül senki vagyok,

Szavakat, mondatot hallani akarok.

 

Többet a hitelről, többet a kamatról,

Többet az elnyomott, elfojtott szavakról,

Többet, hisz ha adok, kapok,

Elmékről és bölcselőkről hallani akarok.

 

Többet a szemtelen, elfajzott kölykökről,

Többet a másságról, a létező örökről,

Többet, hisz élni kell, de enélkül nem tudok,

Életet, halált hallani akarok.

 

Többet a lányról, többet a fiúról,

Többet irodalomról, s többet az "ájfonról"

Többet, hisz világunk fék nélkül robog,

Technológiáról hallani akarok.

 

Többet az elnökről, többet a „kussról”,

Többet Erzsébetről, s többet George Bushról.

Többet, hisz annyi minden vesz körül, hogy futok,

Világ kincseiről hallani akarok.

 

Többet Buddháról, többet Mekkáról,

Többet a más vallást tipró Vatikánról,

Többet, hisz a sok harc közt lassan elakadok,

Békéről és örökségről hallani akarok.

 

Többet a hitről, a komoly Istenségről,

Többet a varázslók varázserejéről,

Többet, hisz valóság nem tükröz, csak szuszog,

Rémekről, képzetről hallani akarok.

 

Többet a zsenikről, az okosokról,

Többet az őrültekről, a gyilkosokról,

Többet, hisz törvényt nem szeg csak morog,

Rendszerről és káoszról hallani akarok.

 

Többet a népről, kinek szava mit sem ér,

Többet a pénzről, mi volt pengő és fillér,

Többet, hisz tudásom kevés, gyerek vagyok,

Felnőttekről, lázadásról hallani akarok.

 

Többet arról, hogy mit hoz a gólya,

Hogy miért van a gyereken mindig fehér pólya,

Többet, hisz én is agymosott vagyok,

Reklámról és Hírekről hallani akarok.

 

Többet a légről, a levegő ízéről,

Hogy miért kormos, többet az "izéről",

Többet, hisz szlenget már ti is sokat tudtok,

Értelmet, újat hallani akarok.

 

Többet a "lájkról" na meg a "fészbúkról"

Többet az ismerősök százairól,

Többet, hisz asszimilálva vagyok,

Magyar szót, csak azt hallani akarok.

 

Többet a látszatról, az ámításról,

Többet a csalásról, s a hűtlenség szaváról,

Többet, hisz értetlen állok, ülök, s vagyok,

De mindenről a világon hallani akarok.

 

Többet a csizmák taposta hangyákról,

Többet az elgyötört, elfojtott sikoltásról,

Többet, csak hogy tudjam, Én jobb vagyok.

Erről a rohadt világról hallani sem akarok!

Többet

Nincs hozzászólás.

Új hozzászólás hozzáadása