Hit

2016.04.06 20:53

 

Üdv kedves Mindenki! Még mielőtt elkezdenétek olvasni az alábbi szöveget, had meséljek el róla valamit. Két barátnőm nem bírta nézni, ahogy online felületen, látványosan unatkozom, ezért kaptam tőlük fejenként egy-egy mondatot. Ezek köré építettem fel ezt a rövid történetet. Az első mondat: "Mi határozza meg az emberségünket?", a második pedig a "Sajnálom, hogy menekülnöd kell önmagad elől.". Ezer hála és köszönet értük. Nektek pedig jó olvasást! (Kritikákat, véleményeket, érzelmeket szívesen fogadok. Ne fogd vissza magad!)

 

 

Hit

 

    Mi határozza meg az emberségünket? A külsőnk? A csontjaink, vagy az arra feszülő izmok? A felszínen húzódó, különleges érintésű szövet, ami még közöttünk is, típusonként eltérő?

    Mi határozza meg az emberségünket? A tekintetünk? A hajunk, szemünk színe? A lelkünk vagy önmagunk gondolatainak mélysége? Netán a semmire-jó filozofálgatások? Mi értelme keresnünk megválaszolhatatlan kérdésekre a válaszokat?

    És itt van ő, előttem a székben ülve, ahogy frufrujának egy tincsével babrál. Kölyök még és én-centrikus. Az ő emberségét mi határozza meg? A dühe? A mosolya? Álmában kisimuló arcvonásai? Még gyermeteg szavai, melyek már felnőttes mélységgel vágnak helyet neki a világba?

- Tudod... - szólal meg halkan. - Azt hiszem kész vagyok.

- Kész?

- A leckével, amit feladtál. - emeli rám lassan a szemeit s fúrja bele tekintetét saját íriszembe. Hatalmas, halott szemek. Szeplőtlen arc. Szomorkásan legörbedő ajkak és bizonytalan mosolya.

- Valóban? - dőlök hátra saját székemen. - És mire jutottál?

- Szeretném.

- Mit?

- A segítségedet. - egy pillanatra habozik de mégis kiböki végül. - Téged is szeretnélek.

- De én nem szeretnélek viszont.

- Tudom. - hajtja le fejét, s mogyorószín tincsei búsan omlanak alá feje búbjáról, hogy eltakarják homlokát. - De a segítségedet megkapom. Ugye?

- Nem támogatom. - nedvesítem be száraz ajkaimat nyelvemmel. - De ígéretet tettem.

- Köszönöm. - leheli halkan.

- Melyiket szeretnéd?

    Most lassan felemeli kobakját és a konyhapultra néz. Pupillája kitágul, de egyéb jelét nem mutatja idegességnek.

- Azt. - bök egy üvegcse felé remegő kezekkel.

- Nem illik hozzád.

- Akkor... - nyel egyet és a pisztolyra mutat. - ...azt.

    Némán megrázom a fejem, mutatva, hogy ezzel sem értek egyet. Idegesen harapdálja alsó ajkát, míg végül bele nem esik a döntésképtelenség gödrébe.

- Rád bízom. - motyogja végül.

- Sejtettem, hogy ez lesz. - sóhajtok, ahogy felkelek a székből és a pulthoz lépek.

    Sorba raktam az eszközeimet, hogy döntsön ő. Persze ez is csak látszat volt. Nem elég erős az akarata, hogy fél percnél tovább gondolkodjon a módján.

- Ez jó lesz. - fordulok felé, s az ő zöld szemei most kikerekednek. - Ne aggódj, nem hagyom, hogy sokáig szenvedj. - simogatom meg haját.

- Ígéred?

- Ígérem.

- Akkor rendben van.

    Mögé lépek és lassan eresztem le a kötelet arca előtt a nyakáig. Ez egy intim szertartás, egy olyan tabu, amiről ugyanúgy nem beszélünk, mint ahogy nem beszélünk nyíltan a saját szexuális életünkről sem.

- Sajnálom, hogy neked kell megtenned. De még hiszek Istenben, és nem kerülhetek a pokolra.

- Tudom. Ezért veszem el én azt, ami a legdrágább neked. - mosolyodom el hidegen.

    Mi határozza meg az emberségünket? Mindaz, amit felsoroltam? Külső és belső tulajdonságok? De belső tulajdonságok nélkül mit számít a szövet és a váz? Gondolatok és érzelmek nélkül lehetünk emberek? A kölyök ember, él és lélegzik még. Fél, reménykedik és várja a halált. Ezzel szemben én, minden érzelem nélkül itt állok mögötte, készen arra, hogy elvegyem az életét. Csupán azért, mert megkért rá.

    Szorosra vonom nyaka körül a finom anyagból szőtt kötelet és füléhez hajolva súgom az utolsó dolgot, amit életében hallani fog saját szívverését leszámítva:

- Sajnálom, hogy menekülnöd kell önmagad elől.

    Aprót rántok a kötélen és a vékony légcső roppanva adja meg magát az erőkifejtésnek. Hörgő, szörtyögő hangok törnek fel a fiú ajkai közül, akinek nem adtam meg a lehetőséget arra, hogy meggondolja magát.

    Mert én vagyok a Halál. Hozzám nem szeretetért jönnek, vagy feloldozásért. De a hit Istenben mindenkit reménnyel tölt el, s félelemmel az öngyilkosság felé. Ez vagyok én, egy bérgyilkos, aki másokat a saját kérésükre öl meg.

    És a fiú többé nem mozog. Nyaka körül a horzsolás olyan, mintha egy angyal glóriája perzselte volna bele nyomát a bőrébe.

- Remélem, megtalálod az Istenedet. - súgom halkan süket füleibe, s lezárom szemhéjait.

Hit

Nincs hozzászólás.

Új hozzászólás hozzáadása